Елдени питки с орехи и розмарин - Buckwheat Bread with Walnuts and Rosemary



За първи път приготвям печиво само с елдено брашно. Със сигурност ще има още печива само или с преобладаващо количество елдено брашно. Включвала съм варена елда в състава на безглутенови кексчета с коприва и елда (опитайте ги, много са вкусни) - елдено брашно в друга безглутенова смес за шоколадово-бананови мъфини. Правих една гъбена каша с елдено брашно, също много вкусна. Включвала съм елдено брашно в крекери и в други мъфини. Характерно е, че има изявен аромат, както варената  или накисната елда. 
Днешните питки са направени само с елдено брашно. Освен това кисело мляко, орехи, мисля, че много подхождат на елдата, а и аз обичам хлябове с орехи . Добавих и розмарин, пак любим аромат. Мащерка също би била подходяща, но в розмарина има свежест и леко ухание на смола, които много ми харесват.




Продукти:

* 150 г брашно от елда
* 250 г кисело мляко
* 1 ч.л. сода бикарбонат
* 1/2 ч.л. сол
* 1 ч.ч. едро нарязани орехи
* 1 ч.л. ситно нарязани листа от пресен розмарин

1. Първите четири съставки се слагат в купа, обърква се с вилица тесто. Добавят се орехите и розмарина. С ръка се омесва рядко тесто.

 2. С лъжица за сладолед се загребват топки от тестото и се слагат върху напръскана с олио хартия за печене.


3. Пекат се 50 минути в предварително загрята фурна на 180 С.

4. Охладете на решетка.




5. Вкусни са и без нищо леко топли или напълно студени.

Ето как изглеждат  отвътре.



За да се насладите максимално хапнете с някакво сирене и мед. Аз хапнах с камамбер, орехи и мед.






Коментари

  1. Много добра идея,както винаги,Бети!Прекрасна комбинация!

    ОтговорИзтриване
  2. Бети,
    не съм използвала брашно от елда, но по твоята рецепта за тези вкусни хлебчета ще опитам.Сама ли правиш брашното и от каква елда - зелена или кафява.Защото има разлика в аромата и вкуса.Чудни са станали хлебчетата с този розмарин, а меда и сиренето прекрасно ги допълват.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Брашното, което използвах е готово, пълнозърнесто. Сигурна съм, че е от кафява леща - аз я предпочитам заради наситения аромат и вкус.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни