Великденски яйца боядисани с натурални бои V и декупажни яйца с хранително лепило - Natural Easter Egg Dye Recipes V and Easter eggs decorated with decoupage with edible glue





 Заглавието стана ....и последният да затвори врата, но така поне е ясно, че ще има и декупаж и боядисани яйца.


 

Когато публикувах декупажните яйца за декорация  имах запитвания от моите читатели, може ли да се украсят по този начин сварени яйца за ядене. Не мисля, че могат да се използват лепила, макар и на водна основа , макар и с непряк досег до храната, т.е. до вътрешността на яйцето. Тогава пробвах с едно от най-популярните хранителни лепила-яйчен белтък- с него слепяме разни питки, когато са с пълнеж, разни неща върху бисквитки....пробвах получи се страхотно, използвах белтъка и като лак.



 За съжаление една сега намерих възможност да ги публикувам. Но не е късно. Има време до Великден. Хубавото е, че и тези яйца , заради салфетката, с която се обвива, се оказаха здрави. Единствено, леко по-грапави са на пипане. Празните декупажни са доста издържливи, дори и на падане, поизтървах някое друго...от пренасяне насам натам....




Същите правила важат и тук- за по-фина изработка, след като намажете с белтък, малък участък, залепяте картинката и внимателно изпъвате.Продължавате внимателно и дозалепяте цялата картинка. Повтаряте отгоре с белтък и о ставяте да засъхне.  Продължавате от другата страна и така, докато покриете яйцето. Не е желателно да се лепят голем картнки, защото ще се наложи някъде салфетката да образува плисе, което ще наруши добрата визия, а и самата картинка ще се деформира. Може да залепите и върху цветни яйца някакви картинки, но те могат да бъдат примерно, по-тъмни от цвета на яйцето , например някакви пеперуди.Хубаво е салфетките да бъдат 3 или 4 пластови(отново да спомена -използва се само най-горния фин с картинката), не заради нещо специално, просто тези салфетки имат по-особена, здрава текстура, по-трудно се разпадат при навлажняване и това позволява по - добре да ги изпънете и да получите по-красиво яйце.

 

Купих тези салфетки, още когато бях на теменужена вълна, а това беше доста след първите яйца, които направих..Когато видях в двора на баба ми още теменужки, реших, че ще си направя няколко теменужени яйца и те ще позират в градината. Теменужките обаче бяха много светли, вероятно заради многото сянка, която вече има в градината.Независимо от това, яйчицата ми харесаха и снимките се получиха добре....долу-горе :)

 

Яйцата в цвят опушена лавандула в кошничката, са боядисани в "компот" от арония. Сварих 2 чаши сушена арония с 4 чаши вода, добавих 1 с.л. оцет и киснах яйцата вътре докато не добиха цвят. Знам , че и да имате арония или боровинки( подозирам същия резултат),  няма да ги използвате за да боядисате яйца. Аз имам много арония и не ми беше жал.
 


 


Другия цвят - бордо е постигнат с варене, което си беше направо поширане-все едно круши във вино, само дето не сложих канела и карамфил- нямаше смисъл с оглед цвета. Използвах мерло и каберне.Варих до получаване на цвят, който ми харесва.


Съседите ни на село имат козичка с две козленца.Когато спра колата, за да отворя вратника, идват при мен и се гушат. Много са  гальовни. Майка им през това време се покатерва на оградата за някое свежо листо...




                       Съседката ми обеща, че ще ги виждам и след Гергьовден.

Коментари

  1. Дано да ги виждаш, Бети! А аз си умирам да виждам идеите ти, страхотно е всичко отново!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, благодаря ти за хубавите думи!

      Изтриване
  2. Бети, привет мила ! Честит празник на труда!
    тук съм за да ти кажа че онази вечер след като се бях отказала вече да правя декупаж на яйца, че ми писна нищо да не се получава, твоят коментар в отговор на моя много ме стимулира и на другият ден заинатено продължих с експериментите си и вече мога да се похваля че успях с предизвекателството и съм много горда от това :)
    Гледам че и ти си ползвала вече метода за лепене с белтък и резултата отново е отличен !
    Прекрасни снимки, красиви , нежни и натурални са се получили с тези теменужки :) запалих се сериозно по декупажа и започвам да колекционирам салфетки … ха ха :) и това е благодарение на теб !
    Благодаря ти! Прегръщам те … макар и от толкова далече :)
    Весели и светли Великденски празници !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, много се радвам! Казах ти аз!!!:)
      Аз опитах и лепене с разтворено брашно във вода.Но с белтъка е много по-фино и бързо засъхва.
      А декупажа си е наистина много увличащ!Аз съм си направила и разни други неща с декупаж.
      Много се радвам за теб! Страхотно е усещането, когато човек направи нещо сам!
      Прегръдка!

      Изтриване
    2. И благодаря ти много, че сподели! Много ме зарадва!!!

      Изтриване
  3. Бети, фантастична кошничка с яйца си подготвила, а фотосесията им е пленителна, пренася ни в приказен свят. От доста време насам съм се заканила да пробвам с декупаж, набавих хартия, разрових салфетките и ще пробвам непременно, за да стане пъстър Великдена! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игличе, радвам се, че ти харесват.
      Благодаря ти за хубавите думи, с които винаги ме радваш!

      Изтриване
  4. Бети, очень рада знакомству. Здесь так красиво. Мне очень понравилось. Яички, такие красивые. Очень красивые фотографии.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дорогая Оксана, спасибо большое, мне так приятно.

      Изтриване
  5. Ох, Бети! С тези красоти ме запали и утре ще пробвам, да видя какви ще ги свърша! Стискай ми палци!
    Лека вечер и приятни празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, ще се справиш!
      Стискам ти палци! Не може, нещо, което е толкова приятно да не се получи!

      Изтриване
  6. Много красиви и натурални.Чудесни салфетки си избрала,Бети!весели празници!

    ОтговорИзтриване
  7. Бети, много са ти красиви всичките яйчица! Аз докато се наканя да правя разни теменужени красоти и те преминаха:), но пък ще се радвам на твоите. Много красиви снимки! Идеята за лепене с белтък е добра, аз също предпочитам този вариант върху нещата за хапване, защото лепилото дори и да не е в досег с хранителната част, пак не бих го използвала. Дори смятам, че спокойно може да се използва и за други неща, открай време белтъка е смятан за едно доста здраво лепило. Днес пък гледах боядисване на яйца с лак за нокти - много красиво, но не бих хапнала такова яйце. Чудесни са ти всичките идеи, рецепти и декорации! Пожелавам на теб и семейството ти Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, горските теменужки наистина преминаха. Аз хванах последните в бабината градина.
      Благодаря ти за пожеланията!
      Хубави празници с много веселие и на теб!

      Изтриване
  8. Много са красиви!
    В никакъв случай не е късно за публикуване.
    Ние в събота ще боядисваме яйца и ако имам възможност може да опитам няколко с натурални оцветители.
    Със салфетки и аз пробвах, но не ми се получиха много добре всички ( имам плисета) - ползвах цяла салфетка.
    Харесаха ми цветовете на тези боядисани с вино. Много красиви и нежни цветове.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Май и аз ще боядисвам още яйца утре!
      За съжаление не става с цяла салфетка.Много ми се искаше и на мен, и как ли не кроих и рязах салфетката, но не се запазва шарката при рязането, а при цяла се получават плисета и в крайна сметка отново се нарушава рисунката.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  9. Анонименюли 04, 2013

    Опитайте с добре озрели плодове от бъзак вместо с арония. Не съм пробала, но предполагам, че може да се получи.

    ОтговорИзтриване
  10. Поздравления за красивите яйца,които сте направили и се радвам че ги споделихте с нас.Давате ни уникални идеи,които мисля другата година за тези светли празници и аз да направя.Особено за...." Другия цвят - бордо е постигнат с варене, което си беше направо поширане-все едно круши във вино, само дето не сложих канела и карамфил- нямаше смисъл с оглед цвета. Използвах мерло и каберне.Варих до получаване на цвят, който ми харесва..." честно казано не бях чувала за подобно оцветяване но ефекта си заслужава.

    ОтговорИзтриване
  11. :)И аз не бях чувала и виждала, но като се забърка човек в кухнята му идват разни идеи...
    Ако се сложи достатъчно количество от "боята" няма нужда да се поливат с лъжица, просто си стоят там, докато се оцветят в нюанса, който искаме. Наистина се получават интересни неща, единственото условие е човек да има желание. ТОгава намира време, идват му идеи и чувството за удовлетвореност е носещо щастие.
    Ако човек си каже " Офффф, сега трябва да направя еди си какво" и резултатът ще е Офффф и няма да има радост.
    Радвам се, че Ви допада идеята и че споделихте това!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни