Коледен календар с изненади! Ден 1-ви -Крем Яйчен ликьор и маслени бисквитки



Въпреки че е зима , все още не сме се радвали на истински сняг, не сме се насладили на красотата на зимата. Но очакването за празниците става все по-осезаемо с плановете как и къде ще празнуваме, какво ще сложим на трапезата, какви подаръци и изненади ще направим на любимите си хора . Всичко това, украсата на дома, гизденето на елхата, правенето на меденки и други сладки подаръци ме кара да усещам празника ежедневно. Имаме 24 дни до Коледа, за мен това са празнични дни, у дома се носят невероятни аромати  - на портокали и джинджифил, на бадеми, на канела и карамфил, на запечени лешници и орехи, на шоколад, на лимони и мандарини, на печени ябълки, дюли и круши, ром и кафе, кардамон и анасон, ванилия...Усещате ли вече, как духа на Коледа влиза в дома ви? Отворете сърцата си и почувствайте обичта и добротата, която се носи във въздуха...Дарете  обич...Отправете силно мисъл, със своето най-голямо желание към Вселената, към Бог или към дядо Коледа, ако искате :)..На Коледа стават чудеса!...Ако вярвате в тях! И ако вярвате в себе си! Ако силно искате нещо, ще намерите пътя за да го сбъднете. Бъдете благодарни.

От няколко години в България са популярни детски шоколадови календари, и аз съм купувала на моите деца. Дори сме си правили от плат или хартия..Във всяко джобче със съответната дата има по някоя вкусна изненадка. От днес, всеки ден, в моя блог ще намирате по една вкусна изненада. Ще избера най-интересните рецепти, които съм приготвяла и ще се опитам да ви зарадвам с тях. Заповядайте, всеки ден, за вкусна изненада!

Днес всъщност са две рецептите :

 Крем Яйчен ликьор  с маслени бисквитки

Едно от впечатляващите неща, които свекърва ми приготвяше беше яйчен ликьор,тя го наричаше-аероликьор, вероятно от немската дума - Eierlikör.От нея имам и рецептата, аз съм заменила медицинския спирт с уиски и прахчетата ванилия с истинска ванилия. Леко съм сменила технологията и в крема по-скоро се усеща само аромата на уискито, тъй като аз го добавям към яйцата, преди варенето на крема.

 Продукти: 

 * 500 мл прясно пълномаслено мляко * 1 шушулка  ванилия * 1 ч.л. прясно настъргано индийско орехче* 4 яйчни жълтъка* 100 гр. захар* 70 мл уиски
* 1 пръчка канела
* 300 мл млечна сметана-30 % масленост
* 3 с.л. нишесте - картофено или царевично


Приготвяне:

   1. Поставете млякото, шушулката и семената на ванилията, канелата и индийското орехче в тенджера на среден огън, загрейте но не кипвайте. Свалете от котлона и оставете да престои около час, за да се ароматизира млякото. Прецедете и отново загрейте.
 
   2. Разбийте яйчните  жълтъци и захарта на гъст нежно жълт крем,  добавете уискито и щипка сол. Добавете нишестето и отново разбийте докато се смесят добре. Внимателно с непрекъснато разбиване започнете да добавяте топлото мляко. Изсипете в чиста тенджера с дебело дъно и варете на много ниска температура или варете на водна баня, с постоянно бъркане , докато започне да се сгъстява. Отстранете от топлината.    3Покрийте със свежо фолио и оставете на студено.За да ускорите процеса може да поставите съда с крема в по-голям, в който сте поставили строшен лед. Или да изсипете крема в голяма тава и да поставите прозрачното фолио плътно до крема.    4.Разбийте сметаната докато получите връхчета. Разбийте охладения яйчен крем и започнете да добавяте на няколко пъти сметаната. Използвайте шпатула. 


5.Разпределете в чаши и оставете да се стегне окончателно за около 2-3 часа. Преди поднасяне поръсете съвсем малко прясно настъргано индийско орехче или канела - каквото предпочитате. Предложете с маслени бисквитки.



Вкуса на топящите се в устата маслени бисквитки с аромат на ванилия идеално допълва този ароматен крем с текстура на мус. Подходящ лек десерт за коледните празници или само да поднесете с кафе.

 
   

Друг подобен крем, който може да приготвите е крем забайон. Вижте тук.Като дете много обичах масленки. Майка ми ги приготвяше с мас. По известни причини, аз не използвам мас. От известно време дъщеря ми иска да  направя масленки и дори взела рецептата от баба си. Много се зарадва, когато казах, че дойде реда и на масленките.Толкова, че преди да приключа със снимките, масленките, просто свършиха и се наложи втора доза да правя. Гледаше ме толкова странно-виновно, че на мен ми стана смешно.Тя е 16 годишна и подобна лакомия е малко странна, но какво да се прави и моя милост е неудържима, когато става въпрос за сладкишчета....И така ето ги и масленките:

 

Продукти: * 250 гр. масло на стайна температура * 150 гр. пудра захар* 2 яйчни жълтъка* 1 ч.л. ванилов екстракт* 1/2  ч.л.сода бикарбонат* 3 с.л.бренди*  около 500 гр.брашно, пресято с щипка сол* пудра захар за овалване-около 100 гр.- по желание* по желание сладкарска боя  или прах от цвекло/ягоди/малини 
Приготвяне:

1.Маслото се разбива със захарта на пухкав крем, добавят се жълтъците един по един, като продължавате да разбивате.Добавете и ванилията. Ако желаете бисквитките да са цветни, добавете боята или праха от цвекло/малини/ягоди в този момент.

2.Разтворете содата в брендито  и добавете към сместа.Добавете брашното и оформете топка тесто.

3.Загрейте фурната на 170 С.Разделете тестото на две части, като покриете едната с фолио и оставите настрани.От другата разточете кора с дебелина 2 см и с желаните от вас фигурки нарежете бисквитки. Поставете в тава, покрита с хартия. Охладете преди печене за 30-40 минути. Печете докато започнат нежно да порозовяват-около 15-20 минути.В никакъв случай не оставяйте да покафенеят. Направете същото докато се изчерпи тестото.

4.Извадете и веднага, докато са горещи, оваляйте в пудра захар. Ако не желаете повече захар пропуснете. Охладете окончателно върху решетка и приберете в кутия. Най-вкусни са след ден, два.


 

Коментари

  1. Бети,превъзходен пост!Уникални снимки и определено мой вкус!Не обичам много сладко,но когато хапвам нещо,предпочитам да е кремообразно.
    Много,наистина много красиво и вкусно!
    Прегръдки и пожелания за един прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти Кате,

    Радвам се,че ти е допаднало предложението ми!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Бети, Коледа дойде в аромати и картинки при мен с тази твоя публикация! Прекрасна, нежна и изпипана до съвършенство- харесва ми стилът ти!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти Буба,
    На мен също много ми харесват твоите неща и особено ценя мнението ти!Направих онази чудна розова торта и някои ден ще я публикувам...

    Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Бети, страхотно вкусно изклеждат и кремът, и сладките. Много празнично! Яйченият ликьор е много популярен в Германия и въпреки че съм тук повече от година, все още не съм го опитала, упорито наблягам на греяното вино :)) .

    ОтговорИзтриване
  6. Какви чудесни коледни идеи, Бети! Никога не съм правила яйчен ликьор, но този в твоя вариант много ми допадна! Традициите са хубаво нещо и с годините все повече установявам това! Чудесна кулинарна приемственост намирам тук и това ме вдъхновява! Нека декември е щедър, вкусен и изпълнен с усмивки и настроение за теб и твоето семейство!

    ОтговорИзтриване
  7. Alia,
    Сърдечно благодаря за думите ти!Яйчен ликьор опитах за първи път- на свекърва ми и ми допадна като вкус, а за греяното вино съм чувала, колко е популярно в Германия, но никога не съм била там по Коледа. Също много обичам греяно вино...С вино може да се приготви забайон-виж рецептата, където съм го включила.
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  8. Гуинет,

    Много благодаря за топлите ти думи!Да традициите са хубаво нещо,а и има нещо очарователно в традициите на всеки дом, които създаваме и ние на свой ред.Има много неща, които знам от свекърва ми и със сигурност ще намерят място тук.Тя ми беше голям фен и винаги много се е радвала на нещата, които съм приготвяла.Беше чудесен човек, за съжаление не е сред нас, но честичко си мисля за нея.
    Благодаря за чудесното пожелание!

    Хубави декемврийски дни и за теб и твоето семейство!

    ОтговорИзтриване
  9. Бети,както винаги страхотни предложения,представени по най-добрия и атрактивен начин,поздравления!
    Смайваш ме с идеята всеки ден да правиш нещо и да пускаш публикация и искрено ти завиждам за свободното време за тези твои занимания!
    Ще разглеждам с интерес,защото тук винаги е атрактивно!
    В понеделник,на 5-ти ще имаме блогърска среща във Варна,от 18.00ч.Ако проявяваш интерес и имаш възможност да дойдеш пиши ми!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Роси, благодаря ти за възторжените думи!
    Да ти кажа свободното ми време е след 20,00 часа, когато съм приключила с вечерята и евентуалния утрешен обяд за щерката.То-га-ва идва моето време-за сладкишчетата :-)
    С радост бих дошла на срещата-все пак съм на едни 50 км.На работа съм до 17,00 часа.Пиши ми на лични къде е срещата,ще проверя с мъжа ми дали имаме планове,за които още не знам.

    ОтговорИзтриване
  11. Бети, чудесна идея за Коледен календар с рецепти :)
    Аероликьорът и майка ми го правеше и ми е спомен като вкус от детството!
    А рецептите ти са много апетитни и изящно поднесени!
    Прекрасни снимки!!!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Миличка, невероятни красоти си сътворила! Не знам снимките ли да гледам, рецептите ли да чета! Едно по едно - страхотни снимки! С невероятно коледно настроение и много красиво подредено и поднесено е всичко на тях! А маслените бисквитки веднага ми грабнаха окото :) Нареждам се наблизо до сладкия календар и ще наминавам, за да се почерпя ;) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Дани,накара ме да се усмихна - странно ми прозвуча детство и ликьор...Мда много сме тия дето сме опитвали неща, които не са за нас:-)
    Благодаря ти за милите думи!

    Хубава вечер и на теб!

    ОтговорИзтриване
  14. Габи, сърдечно благодаря за хубавите думи!
    Заповядай всеки ден и ще има с какво да се почерпиш!

    Хубава вечер и на теб!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Ех, мила Бети, напълни ми душата!
    Какво Коледно настроение!
    Прекрасна публикация,невероятни снимки,чудесни рецепти и перфектен стайлинг и презентация!

    Сърдечен поздрав и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
  16. Леви,
    Благодаря ти за адмирациите и за приятелството!ти си човек, който носи Коледата в душата си!

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. Beti,
    с интерес ще очаквам следващите ти предложения от календара:-)
    Първото ти попадение си беше право в целта- красиво, празнично и вкусно:-)

    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  18. Бети, благодаря ти!
    Напълних очите и душата си с много красота, върнах се назад във времето на моето детство...в дните преди празника, аромата на мамината кухня, сладостите и изненадите на баба....
    Благодаря ти за поканата,всеки ден ще надничам тук ...
    Успешен ден, Бети!
    Силна прегръдка от мен
    Нора

    ОтговорИзтриване
  19. Норче,
    благодаря ти,много си мила както винаги!И аз обожавам същите неща!Радвам се,че ти е интересно тук и се надявам и за напред да ти е праиятно!

    Хубав и усмихнат ден за теб!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  20. Мъхче,

    Благодаря!Надявам се,да ти допаднат и следващите ми предложения!

    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  21. Бети, много хубав пост - почти успя да ме заразиш с коледно настроение... Завиждам ти, на теб и на хората около теб...с всичките тези приятни аромати които се носят у вас.
    Въпреки, че няма да приготвям коледни изкушениея, с нетърпение очаквам да видя следващите ти предложения.

    ОтговорИзтриване
  22. Деси,
    Радвам се,че съм ти предала част от коледното настроение,което ме е обвзело.
    Вероятно има сериозна причина, поради която няма да приготвяш изкушения...Но ще се радвам на твоето посещение!Чувствай се добре дошла!

    Хубави почивни дни ти желая!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни